Підписатися на RSS

звіт перед громадськістю за 2022/2023 навчальний рік

Аналіз освітнього процесу.

Завдання, що вирішувались у 2022/2023 н.р.

№ з/п Відомості Показники
1 Повна назва закладу Комунальний заклад освіти «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок №296) Харківської міської ради.»
2 Адреса, телефон, e-mail м. Харків, 61068, вулиця Клеменівська, 6 725-84-30 E-mail: dnz296@kharkivosvitanet.ua
3 ПІП завідувача Сергієнко Світлана Василівна
4 Державна атестація Державна атестація – 2012/2013н.р., із загальним рівнем К=68, що відповідає достатньому рівню
5 Кількість вихованців 185 дітей
6 Кількість груп. Із них: 10 груп
7 раннього віку 4 групи
8 дошкільного віку 6 груп
9 Режим роботи груп: 9год. 8 груп
10 10,5год. -
11 12год. 2 групи
12 Напрямок роботи Народознавчий
13 Мова навчання українська
14 Всього працівників: 35 осіб
15 Педагогічний персонал 14 осіб
16 Обслуговуючий персонал 21 особа

Всього в ЗДО працює 14 педагогічних працівників, серед них: завідувач, вихователь-методист, музичний керівник-1, практичний психолог та вихователі.

Якісний склад Кількість
Вища освіта 10
Бакалавр 1
Магістр 6
Незакінчена вища 3

Організація освітньої діяльності в закладі освіти в 2022-2023 навчальному році здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положення Національної доктрини розвитку освіти, Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, чинних комплексних програмам, Концепції національно-патріотичного виховання, Положення про дошкільний навчальний заклад, власного Статуту, Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», листом МОН № 1/6887-22 від 22.06.2022 «Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників», листа МОН України « Інструктивно - методичні рекомендації «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2022 - 2023 н. р.» від 27.07.2022 р. №1/8504-22, наказу МОН № 527 від 06.06.2022 року «Про деякі питання національно – патріотичного виховання в закладах освіти України», річного плану роботи і була спрямована на забезпечення гармонійного розвитку особистості дитини, її фізичного і психічного здоров'я.

КЗ «ЗДО №296» керується у своїй роботі новим Базовим компонентом дошкільної освіти ( прийнятим у січні 2021 року),Освітньою програмою для дітей від двох до семи років «Дитина», програмою «Впевнений старт», використовує авторську програму М. Ефименка «Казкова фізкультура», спадщину В.Сухомлинського, методику ТРВЗ. Також вихователі використовують у своїй роботі: «Україна – моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку (авт. – Кичата І. І., Каплуновська О. М., Палець Ю.М.; «Вчимося жити разом», програма з розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії дітей від 4 до 6-7 років (авт. – Піроженко Т. О., Хартман О. Ю.);

У зв’язку з військовою агресією рф проти України, з метою збереження життя та здоров’я учасників освітнього процесу, виконання освітньої програми за 2022 – 2023 навчальний рік, освітній процес з дітьми дошкільного віку був організований в дистанційному форматі та у формі консультацій для батьків

в онлайн-режимі, використовуючи платформи Zoom, VIBER тощо. Вихованці та їх батьки постійно долучалися до флешмобів, майстер-класів, конкурсів.

Основними завданнями освітньо-виховної роботи в закладі були:

Продовжувати роботу над науково-методичною темою «Формування інноваційної культури педагога як важливого чинника забезпечення якісної освіти, реалізації державних освітніх ініціатив, творчого та гармонійного розвитку особистості дошкільника» та реалізацію пріоритетних завдань:

  1. Розвивати звукову культуру мовлення дітей раннього та молодшого дошкільного віку за допомогою дидактичних ігор; оптимізувати роботу з розвитку зв’язного мовлення за допомогою інноваційних методів навчання;
  2. Продовжувати роботу з розвитку основ патріотичної свідомості дошкільників з високими морально – духовними якостями, навичками культури спілкування, знаннями про українську культуру та звичаї, як важливими чинниками національно - патріотичного виховання.
  3. Розвивати пізнавальний інтерес дітей дошкільного віку засобами ігрових освітніх технологій; формувати пізнавальний інтерес під час дослідницько-пошукової діяльності;
  4. Формувати в дітей базові лідерські якості за допомогою ігор-стратегій, навчати старших дошкільників самостійно приймати рішення та бути

Методична робота

Протягом навчального року всі педагоги ЗДО постійно підвищували педагогічну майстерність, приймаючи участь у роботі методичних об’єднань міста, педагогічних майстерень, педагогічних лабораторій., приймали участь у онлайн-конференціях, вебінарах, фестивалях, конкурсах. Форми роботи в зв’язку з карантинними обмеженнями та воєнним станом переважно відбувалися в режимі онлайн (платформа ZOOM).

Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вихователів забезпечили такі форми методичної роботи:

Семінари-практикуми: «Ситуативне навчання в роботі з дошкільниками

методи та прийоми організації мовленнєвої роботи з дітьми»; « Що треба знати про лідерство в дитячому колективі»; «Творчість як ціннісна потреба дошкільника»

Також педагоги брали участь вебінарі «Підтримка дітей та педагогів дошкілля в умовах війни», у міжнародній педагогічній онлайн-конференції «Навчання під час війни. Як не допустити освітньої катастрофи», вебінарі «Психологічна підтримка в умовах війни», брали участь у віртуальній школі Ранок та багато інших заходів.

Педагогічні ради:

1. « Завдання педагогічного колективу на 2022/2023 н.р.»

2.»Українські традиції як засіб формування в дітей відчуття принадлежності до своєї країни»

3. «Роль ігор-стратегій у розвитку лідерського потенціалу дошкільників»

4. Про підсумки роботи ЗДО в 2022/2023 н.р.

Педагогічні працівники отримали такі консультації:

- «Фольклорні скарби українського народу - шлях до розвитку мовленнєвої особистості»;

- «Культура українського мовлення дошкільнят – основа формування національних почуттів.»;

- «Складові мовленнєвого розвивального середовища в групах»;

- «Вплив забавлянки на процес формування словника у дітей раннього віку»;

- «Літературні твори в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами»;

- «Професійне мовлення педагога».

У закладі в наявності вся нормативна база з питань охорони праці та пожежної безпеки. Необхідна ділова документація ведеться відповідно до вимог «Положення про навчання та інструктаж з охорони праці», все обладнання справне, знаходиться в задовільному стані.

Санітарно-гігієнічні умови у ЗДО відповідають Державним санітарним правилам і нормам. Оптимальний рівень природного освітлення забезпечений за умови лівостороннього освітлення навчальних приміщень. У результаті досліджень виявлено найбільш важливі фактори, що впливають на здоров’я дітей. Розроблені індивідуальні рекомендації щодо збереження та формування міцного здоров’я вихованців

Дітей-інвалідів в ЗДО №296 немає.

Педагоги садочка активно працювали над проектом «Україна – наша Батьківщина», посилаючись на педагогічну спадщину С.Ф.Русової. Вихователі: Шостенко Г.В., Леницька Ю.В., Плотнікова Л.О., Явтушенко Н.О. творчо використовували доробки педагогічної майстерні у власній педагогічній діяльності.

Виконання завдань правового виховання, визначеного новою редакцією Базового компоненту дошкільної освіти реалізується як в повсякденному житті з дітьми в усіх вікових групах, так і на заняттях. Особливу увагу упродовж Тижня правової освіти «Кожна дитина – маленька людина» було закцентовано педагогами на просвітницьку роботу з батьками.

В полі зору методичної служби дошкільного навчального закладу уже упродовж кількох років вирішення проблем національно-патріотичного виховання.Виховання юних громадян нашої країни в дошкільному закладі здійснюється на засадах надбань та цінностей минулих поколінь, народознавства, етнопедагогіки, культури, традицій та історії українського народу.

Методична служба закладу дошкільної освіти значну увагу приділяла виконанню Закону України «Про засади державної мовної політики» та інших нормативних документів з питань розвитку та впровадження державної мови. Вся ділова документація в ЗДО велась державною мовою з дотриманням нормативних вимог. Педагоги мають достатній рівень володіння державною мовою. З метою підвищення статусу української мови як державної та ознайомлення педагогів з історією України були проведені педагогічні години до 32-ї річниці незалежності України.

Упродовж поточного навчального року проводилась цілеспрямована робота по моделюванню, виявленню, пропаганді і впроваджені перспективного педагогічного досвіду. На нараді при завідувачеві вихователь Леницька Ю.В. представляла методичну збірку за темою : « Використання елементів ейдетики в пізнавальному розвитку дітей дошкільного віку», вихователь Ткачова Г.П.– досвід за темою «Розвиток мовленнєвої компетентності дошкільників шляхом навчання різних видів переказу», вихователь Шостенко І.С. – власні доробки з мнемотехніки. Свій досвід вихователі демонстрували у вигляді мультимедійної презентації, завдяки чому були розкриті напрямки роботи педагогів за пріоритетними напрямками роботи. Практичний психолог взяла участь у конкурсі «Майстри педагогічних справ», вихователь Леницька Ю.В. приймає участь у всеукраїнському фестивалі «Сучасне дошкілля під крилами захисту»

В усіх вікових групах зібраний та систематизований матеріал з питань формування здорового способу життя дітей та їх батьків . Вихователі проводили онлайн-консультації для батьків та вакладали в вайбері цікавий матеріал на тему ЗСЖ.

В минулому 2022/2023 н.р. освітній процес носив науково-методичний та пошуковий характер. Відповідно до нормативних вимог велась вся ділова документація вихователів, музичного керівника, практичного психолога, вихователя-методиста, завідувача.

Але, були виявлені такі недоліки:

- вихователі недостатньо володіють методикою розвитку звукової культури мовлення дітей, використовують під час занять мовленнєвого розвитку лише традиційні методи навчання;

- педагоги в організації освітнього процесу використовують переважно традиційні засоби розвитку пізнавального інтересу дошкільників. Діти не виявляють бажання щось досліджувати, над чимось есперементувати;

- педагоги недостатньо уваги приділяють розвитку творчих здібностей дітей.

Для підвищення рівня роботи методичної служби у 2023/2024 навчальному році необхідно:

1. Створити умови для дистанційної роботи педагогів, у зв'язку з воєнним станом, проводити консультації по використанню сучасних гаджетів для роботи онлайн та по використанню соцмереж.

2. Активізувати педагогів до роботи над індивідуальною науково-методичною темою з метою підвищення рівня їх професійної компетентності.

3. Спланувати заходи, що забезпечать активну участь у підготовці та проведенні методичних заходів.

Організація та результативність освітнього процесу

Педагоги провели велику онлайн-просвітницьку роботу з батьками з формування активної позиції дитини щодо власної безпеки. Підготовлений для батьків комплект пам’яток «Безпека під час воєнних дій»

Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом протягом навчального року працювали над виконанням Угоди з охорони праці з метою організації безпечних умов життєдіяльності працівників ЗДО.

Бу

У закладі в наявності вся нормативна база з питань охорони праці та пожежної безпеки. Необхідна ділова документація ведеться відповідно до вимог «Положення про навчання та інструктаж з охорони праці», все обладнання справне, знаходиться в задовільному стані.

Санітарно-гігієнічні умови у ЗДО відповідають Державним санітарним правилам і нормам. Оптимальний рівень природного освітлення забезпечений за умови лівостороннього освітлення навчальних приміщень. У результаті досліджень виявлено найбільш важливі фактори, що впливають на здоров’я дітей. Розроблені індивідуальні рекомендації щодо збереження та формування міцного здоров’я вихованців

Дітей-інвалідів в ЗДО №296 немає.

Кiлькiсть переглядiв: 4644